Marketing internetowy (e-marketing) to budowa wizerunku czy promocja usług medycznych, zarówno do obecnych jak i potencjalnych pacjentów. Działania te są prowadzona online, pomagają kreować wizerunek jak i zbudować i wykreować kanał komunikacji i sposób dotarcia do pacjenta w Internecie. Marketing internetowy wspierać bieżące działania związane z dotarciem do pacjenta w mediach elektronicznych. Internetowe narzędzia marketingowe – takie jak poczta elektroniczna i e-mailing, reklama online, biuletyny elektroniczne, programy lojalnościowe oraz dobrze zaprojektowana interaktywna strona internetowa i portale społecznościowe (Fanpage) – pozwalają na interaktywną komunikację z pacjentami i wymaga innych sposobów komunikacji i materiałów informacyjnych niż tradycyjne metody promocji. Narzędzia marketingu internetowego pomagają gromadzić dane o klientach, a następnie wykorzystywać do zindywidualizowanej komunikacji, przekazywania informacji usługach medycznych i praktyce.
- Marketingu internetowy wykorzystuje elektroniczne narzędzia komunikacji z pacjentem:
- stronę internetowa
- internetowe kampanie reklamowe
- spersonalizowana komunikacje oparta o adresy e-mailowe
- media społecznościowe
- dziania ePR (min. artykuły sponsorowane)
- pozycjonowanie
- programy lojalnościowe
- newslettery
- blog
Marketing internetowy jest bardzo szerokim pojęciem. Posiada szeroki wachlarz rozwiązań, które są stosowane e mediach elektronicznych. Wykorzystywany jest w celu zaprezentowania świadczonych usług medycznych i kreowania wizerunku praktyki. Marketing internetowy uzupełnia tradycyjne działania marketingowo-promocyjne i wychodzi naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom pacjentów w dobie rozwoju elektronicznych mediów. Marketing internetowy pozwala na zindywidualizowane dotarcie do pacjenta, nowe sposoby komunikacji i a także kreowanie marki praktyki i staje się istotnym elementem istnienia praktyki na rynku. Świadomość marki i jej obecność w mediach elektronicznych wpływa stan świadomości i scenariusze zachowań i wyboru usług pacjentów.
Wszystkie działania marketingu internetowego są oparte o media elektroniczne a obecność praktyki konieczna jest w internecie przy użyciu standardowych środków tj. domena, hosting czy poczta elektroniczna.